Previous Up Next

Float Lines - Sagole galleggianti

Float lines

If you do not fish with a reel you use a float and the float has to be attached to a floating line. This has to be strong and easy to connect, even in a hurry.

Here there is one of my float lines. It has inside a 3,5 mm strong double layered nylon cord, it’s obviously sealed, and has a very strong double-ring connection for the clip in the float.

 

  

The orange one instead is a very cheap one and very easy to “made”. And, above all, for air flight purpose, a very light one. It’s the 30 m floating safety-line that here in Italy had to be connected to the lifebuoy of almost every boat.

 

Sagole galleggianti

Se non pescate con un mulinello dovrete per forza usare una boa e la boa deve essere collegata ad una sagola galleggiante. Che deve essere robusta e facile da collegare, anche in fretta.

Qui sopra c’è una delle mie sagole galleggianti. Ha all’interno una resistente sagola da 3,5 mm a doppio strato, è ovviamente a prova d’acqua, e ha un saldissimo collegamento a doppio anello per il moschettone della boa.

 

Quella arancione invece è una veramente economica e molto facile da “fare”. E, soprattutto per il trasporto in aereo, è molto leggera. È la sagola di sicurezza da 30 metri, galleggiante, che in Italia deve essere collegata al ciambellone di salvataggio di quasi ogni imbarcazione.

Riccardo A. Andreoli

Previous Up Next